Evoto
DIAGNOZA PSYCHOLOGICZNA Szczecin


Diagnoza psychologiczna to pełne badanie dotyczące psychologicznego funkcjonowania obejmujące zbieranie, ocenianie oraz integrowanie wyników badań testowych a także dodatkowych informacji. W czasie badania psychologicznego można wykorzystać wiele różnych metod: badanie, ocenianie i interpretowanie otrzymanych wynikow testów i inwentarzy, obserwację zachowania, wywiad diagnostyczny, wywiad z innymi zainteresowanymi osobami a także analizę danych dotyczących edukacji, wykonywanego zawodu, stanu zdrowia oraz innych danych psychologicznych


Diagnozowanie w szeroko rozumianej pomocy psychologicznej odbywa się na każdym jej etapie, spełniając rózne funkcje na początku, podczas trwania i na zakończenie oddziaływań.
Po zdiagnozowaniu stanu psychicznego i/lub somatycznego osoby, którego celem jest oszacowanie poziomu zdrowia lub zaburzeń psychicznych podejmuje się działania psychologiczne (np.pomoc w kryzysie), które w przypadku:
- osoby zdrowe j- koncentrują się na uaktywnieniu jej zasobów, w kontekście istniejących czynników ryzyka

- osoby z zaburzeniami psychicznymi- proponuje się podjęcie leczenia, w tym psychoterapii, na podstawie 
diagnozy wyjaśniającej patomechanizm i genezę problemu

Diagnoza zdrowia psychicznego osoby służy zazwyczaj udzieleniu jej najbardziej skutecznej pomocy psychologicznej i/lub psychoterapeutycznej. Wraz z podjęciem działań psychoterapeutycznych diagnozowanie trwa nadal, na każdej sesji z pacjentem, gdy terapeuta podejmuje decyzje o uaktywnieniu konkretnych strategii postępowania leczącego.



                                                                                 
                                                                                                             Psychologia kliniczna, L. Cierpiałkowska, H.Sęk



TESTY PSYCHOLOGICZNE

Test psychologiczny jest narzędziem obiektywnym, wystandaryzowanym, trafnym, rzetelnym i znormalizowanym, wyposażonym w reguły obliczania wartości mierzonej cechy psychologicznej oraz jasno określające zakres i rodzaj dopuszczalnych zachowań ze strony diagnosty.

Badanie testowe to taka sytuacja, w której osoba badana uczestniczy dobrowolnie, świadoma jest celu, jakim jest jej ocena.


OFERTA DIAGNOZY W GABINECIE:

DZIECI/MŁODZIEŻ do 18 r.ż

Ważne:
DIAGNOSTYKA DZIECI najczęściej obejmuje 3-4 spotkania u psychologa:
1)  podstawowy wywiad diagnostyczny (ok. 1,5h) - spotkanie z psychologiem przeprowadzane jest wyłącznie z rodzicami bez udziału dziecka; na podstawie uzyskanych informacji psycholog ustala dalszy przebieg diagnozy 
2) obserwacja psychologiczna dziecka (ok. 1h) - w spotkaniu bierze udział dziecko oraz rodzice; polega ono na zabawie i/lub rozmowie z synem lub córką
3) przeprowadzenie testu diagnostycznego  (ok. 1h)
4) omówienie wyników  (ok. 1h)

Diagnoza Autyzm Szczecin
Diagnoza ADHD Szczecin

W kierunku zaburzeń neurorozwojowych :
(AUTYZM, ASD, ADHD, ADD)                 

Test CONNERS 3
stosowany wspomagająco w diagnozie ADHD i zaburzeń współwystępujących (zaburzenia zachowania, zaburzenia opozycyjno-buntownicze) - dzieci i młodzież w wieku 6-18 lat

Test MOXO
Innowacyjny test ciągłego wykonania (CPT), który skutecznie wspomaga proces diagnozy zaburzeń uwagi (ADHD) i innych. Test Moxo jest całkowicie oderwany od warstwy słownej, czy kulturowej – bada rzeczywiste reakcje pacjenta. Oblicza wyniki w oparciu o normy międzynarodowe.
Dzieci iod 6 r.ż, młodzież i dorośli do 70 r.ż

Kwestionariusz ASRS -  stosowany wspomagająco w diagnostyce zaburzeń ze spektrum autyzmu
Obejmuje szeroki zakres zachowań powiązanych z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, tkj. problemy w zakresie umiejętności komunikacyjnych, deficyty uwagi, trudności w kontaktach z rówieśnikami i z dorosłymi
Dzieci i młodzież w wieku 6-18 lat; dorośli

SENA - to narzędzie diagnostyczne pozwalające na identyfikację zaburzeń i trudności występujących na różnych etapach rozwoju, od 3 lat do pełnoletniości. Pozwala na ocenę funkcjonowania psychospołecznego dziecka z trzech perspektyw: samego dziecka, rodzica i nauczyciela. Umożliwia diagnozę szerokiego spektrum problemów internalizacyjnych, eksternalizacyjnych (tkj. depresja, lęk, lęk społeczny, problemy z uwagą i in.) innych specyficznych problemów (zażywanie substancji, zaburzenia odżywiania i in.), problemów środowiskowych (problemy rodzinne, szkolne, w relacjach z rówieśnikami) oraz wrażliwych sfer funkcjonowania (chwiejność emocjonalna, unikanie kontaktów społecznych, sztywność w zachowaniu i in.) i zasobów osobistych (samoocena, kompetencje społeczne i integracja społeczna, inteligencja emocjonalna).

OSOBY DOROSŁE/MŁODZIEŻ

Test DIVA 5,0 – diagnoza ADHD

Wywiad diagnostyczny dla osób dorosłych DIVA-5 jest najczęściej stosowany przesiewowo.
Dotyczy głównych objawów ADHD zawartych w DSM-5. Trwa około 1,5h. Może być dobrym wstępem do diagnozy, kiedy nie jesteśmy pewni, czy objawy, o których słyszeliśmy lub czytaliśmy świadczą o ADHD.
W diagnozie ADHD czasami wykonuje się diagnozę różnicową z zaburzeniami osobowości (MMPI-2 i SCID-5 )

Test MOXO
Innowacyjny test ciągłego wykonania (CPT), który skutecznie wspomaga proces diagnozy zaburzeń uwagi (ADHD) i innych. Test Moxo jest całkowicie oderwany od warstwy słownej, czy kulturowej – bada rzeczywiste reakcje pacjenta. Oblicza wyniki w oparciu o normy międzynarodowe.
Młodzież i dorośli do 70 r.ż


SCID-5- ustrukturalizowanyy wywiad kliniczny do badania zaburzeń osoobowości według DSM-5
SCID-5-PQ –przesiewowy kwestionariusz osobowości
Ustrukturalizowany wywiad kliniczny do badania zaburzeń osobowości wg DSM-5 (10 zaburzeń, wiązki A,B i C).

MMPI®-2 – Minnesocki Wielowymiarowy Inwentarz Osobowości-2 – od 18 do 69 r.ż 

NEO-PI-R –inwentarz osobowości- młodzież od 17 r.ż/dorośli
Diagnoza cech osobowości zawartych w modelu pięcioczynnikowym Wielkiej Piątki (5 cech i podskali) neurotyczność, ekstrawertyczność, otwartość na doświadczenie, ugodowość, sumienność.

MSEI – wielowymiarowy kwestionariusz samooceny-młodzież/dorośli
Kwestionariusz do badania samooceny ogólnej i szczegółowej.

IVE- kwestionariusz impulsywności –młodzież/dorośli
Kwestionariusz do badania trzech cech osobowości: impulsywności, skłonności do ryzyka, empatii.

CISS-kwestionariusz radzenia sobie w sytuacjach stresowych –młodzież/dorośli
Kwestionariusz do diagnozowania stylów radzenia sobie ze stresem.

KPD- Kwestionariusz do pomiaru depresji

WKP-wielowymiarowy kwestionariusz preferencji zawodowych- młodzież szkół średnich/dorośli
Kwestionariusz pozwalający na diagnozę preferencji w zakresie zainteresowań typami czynności oraz warunków pracy. Umożliwia wygenerowanie listy preferowanych i odradzanych zawodów.Wyniki kwestionariusza mogą okazać się pomocne w wyborze kierunku kształcenia i dokształcania się, w wyborze zawodu, w podejmowaniu decyzji o zmianie kwalifikacji itp.

Pozostałe możliwe badania diagnostyczne dzieci, młodzieży i osób dorosłych ustalane są indywidualnie.

Gabinet psychologiczno terapeutyczny

Małgorzata Bondos

ul. Tartaczna 14

70-893 Szczecin

tel. 797 799 049

email:  rezerwacje@malgorzatabondos.pl

FB Psycholog Małgorzata Bondos | Facebook
OFERTA